HOTEL VIVRE

HOTEL VIVRE

20 éves a magyar Harry Potter

286 oldal és 1290 forint körül mozog a csoda mértékegysége

2019. november 07. - hotel vivre

Ha csak egy könyvet olvasol el, akkor az a Harry Potter első része legyen, mert utána falni fogod az irodalmat!

christian-wagner-2_mkndnwb58-unsplash.jpg
Fotó: Christian Wagner
Húsz éve egy olyan pályaudvaron kértem meg apámat, hogy vegye meg nekem a könyvet, ami ma már nem is létezik. Hallottam ugyanis fél füllel a rádióban, hogy ez a könyv a nagybetűs CSODA. Már egészen fiatalon kíváncsi voltam, mennyiben mérik a csodát, ezért úgy éreztem, nem hagyhatom ki.
Apám megvette nekem, elolvastam, és rájöttem: 286 oldal és 1290 forint körül mozog a csoda mértékegysége.
Mivel sokszor több év telt el az angol és a magyar kiadás között, már akkor elkezdtem idegen nyelven olvasni a Harry Pottert, mikor alig tudtam angolul. Cipeltem a 86 kilós angol-magyar szótárat a Volánon és a metrón,  próbáltam értelmezni Rowling fantasztikus írói képességét.
Nem zavart, hogy sokszor nem tudtam kisilabizálni a sorokat, mert sokkal jobban frusztrált volna, hogy megjelenik egy új HP könyv, és nem tudnám olvasni. Aztán persze mikor kidobták a legújabb kötetet magyarul, két-három nap alatt végeztem vele. Azóta több mint hússzor elolvastam az elsőt, és a többi kötet is számtalanszor megfordult a kezemben. 
Mikor öt évvel ezelőtt Angliába költöztem, az első gondolatom az volt: milyen jó, hogy közelebb kerültem a Warner Brothers múzeumhoz. Aztán mikor utána néztem a térképen, kiderült, olyan messze lakom Londontól, mintha el sem hagytam volna Budapestet. Így a stúdiólátogatás a kint töltött idő alatt is elmaradt.
Rajongásom tárgyát sikerült már megszereznem magyarul, angolul (többféle kiadásban), törökül, görögül és norvégul is, úgyhogy már csak 75 nyelven kell megvenni, hogy minden lefordított nyelven meglegyen a CSODA. 

A bejegyzés trackback címe:

https://hotelvivre.blog.hu/api/trackback/id/tr8115294950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása