HOTEL VIVRE

HOTEL VIVRE

Egy nő két élete

Hova tűnt a fény az anyák szeméből?

2019. október 04. - hotel vivre

Észrevetted már, hogy az anyák szeméből kihunyt a fény? Erre akkor döbbentem rá, mikor velem is megtörtént a csoda: megszületett a kisfiam.

37646411_10211993740707940_6168266906202537984_n.jpg
Az újszülött osztályon elmélázva néztem az anyukákat: egy új világba csöppentem. Véget ért gondtalan életem (ami persze csak utólag tűnik annak), és elkezdődött a nagybetűs, soha meg nem szűnő felelősség. Nem készültem rá, nem olvastam utána, nem járkáltam át mintát, tapasztalatot gyűjteni senkihez, így próbáltam ellesni valamit azoktól a nőktől, akik éppen ott voltak velem együtt az osztályon.


Mindenkire kiült a "megtettem, amit megkövetelt a haza" tekintet, és valami mást is észrevettem: nem csillogott már úgy a szemük, mint korábban, mikor együtt izgultunk az esedékes ultrahangok előtt.
Mi történhetett? Rájött mindenki, hogy végérvényesen lezárult egy korszak az életükben? Vagy ennyire kitörölhetetlenül beléjük égett a szülés élménye, ami sokszor (a legtöbbször) teljesen más, mint ahogy azt a színes-szagos magazinokban olvassuk? Nyomasztotta őket, hogy úgy néznek ki pár nappal szülés után, mintha még mindig terhesek lennének, és nem úgy, mint a trendi modell lány a 235. valóságshow-ból egy nappal kislánya születését követően? Akkor még nem kaptam erre választ, csak még több kérdést erről a csuda új világról.


Ám a szűnni nem akaró kíváncsiságom továbbra sem lankadt, így amikor tehettem, tovább figyeltem az anyákat. És egyre csak azt láttam, megszürkült a tekintetük.
Találtam nemrég egy fotósorozatot, amin jól látszik, miről beszélek. Szülés előtt és után készült portrék tömkelege, amik jól mutatják: valami végérvényesen megváltozott.

women-before-after-pregnancy-photography-vaida-markeviciute-1-5d4d327261d4f_700.jpg

women-before-after-pregnancy-photography-vaida-markeviciute-14-5d4d328a08714_700.jpg

women-before-after-pregnancy-photography-vaida-markeviciute-24-5d4d329d9f4c1_700.jpg

women-before-after-pregnancy-photography-vaida-markeviciute-3-5d4d327614126_700.jpg


Aztán egyszer csak hidegzuhanyként ért a felismerés, mikor egyik délután néztem a gyerekemet játék közben; ott volt benne mindenem: a mosolyom, a grimaszom, a fintorom, az anyajegyeim, és ott volt a szemem fénye is. Ott játszik anya szeme fénye - csodálatosan találó a magyar nyelv. Úgyhogy rájöttem: az anyag nem veszett el, csak átalakult: a női szemek csillogása a gyerekekben él tovább. 

Fotó: saját, www.vaidaphoto.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hotelvivre.blog.hu/api/trackback/id/tr7815192532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása